CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

leave ur footprint ~ (nanti aku follow back)..thxx

Thursday, April 28, 2011

stages in a relationship....

Assalam....

hari ni aku nak share something...aku ada tgk movie kat youtube ni..."stranger again"..17 minute je coz indie movie~mmg best la bg aku...stages dlm relationship....bila aku fikirkan balik betol gak pe yg movie tu cube sampaikan...dlm hbgn love ni..kite mula sbg stranger...kita berakhir dgn stranger kalau dah break up la...nanti ada satu tahap mana kite dah terlalu selesa dgn kedudukan masing2 dlm hbgn tu sampai kita mula abaikan perasaan psgn kita...kite x berusaha ape2 utk pasangan kite...stage dlm perhubungan cinta:

Stage 1 : meeting - time 1st berkenalan sama ada terlanggar ala2 hindustan ke or dr social network mcm FB..Tagged...bla bla bla..

Stage 2: The chase - time guys slalunye start adjust kite dgn kata2 manis..time ni jugak dy bersemangat nak tau smua ttg kite...dy skodeng fb kite stiap kali on9...muke dy je yg terpacak dlm inbox fb kite...muke dy je yg "like" n "comments" status kite..si dia asyik nak melekat dgn kite je..mcm ada tarikan magnet...kalau x msg dy every minute, dy akan hantar 2,3 msg tanye g mana?watpe 2?or kol je terus....everynite b4 tido dy akan kol..konon2 nak dgr suara kite b4 dy tido...time ni gak dy akan minta anda jadi "gf" dy...then move to stage 3..

Stage 3: honeymoon - time ni ala2 bunga2 cinta gitu...smua indah...kite bermesra2..bermanja2...gedix2 gitu...huhu...kiranye api cinta tu membakar dlm diri kite la...mkn pun men suap2...but sooner or later api tu akan mule malap....sbb time ni kite dah taw byk sgt ttg diri masing2 n wat benda yg sama je~and this go to stage 4..jeng jeng jeng...

Stage 4: comfortable - time ni kite akan jadi 100% diri kite...its not that bad but depends gak coz ada org time ni dy tetap akan berusaha utk memperbaiki hbgn sedia ada...but ada lak yg terus abaikan..create satu jarak antara satu sama len..emm..dgn kata len time first2 je bagai nak rak g adjust...tunjuk baik...smua yg bek2 ditunjukkan...but once kite dah dpt org tu...kite mula tunjukkan belang...benda ni terjadi usually after 1 year berkapel...kite jadi x mesra compare 1st2 dulu...wat hal masing2...x endahkan perasaan pasangan kite..kalau dulu bf kite sanggup stop tgk bola sbb nak jwb kol kite but skrg dy akan wat dek bile kita kol and mule berfikir "ala x penting kol tu..after aku abis tgk bola baru aku msg dy"..but dah habis game tu dy terus balik n tido...emm..this thing really happened in one of the stage in a relationship...org tu akan mula takes their couple for granted...aku rasa aku dah sampai stage ni gak..si dia dah mula fikir yg dia dah betol2 memahami aku and take my feelings for granted...bila aku marah je...si dia akan cakap "marah ag..ala nanti ok la tu..maklum la org dtg bulan ni"..so bila aku marah je dy akan wat dek as if aku bergurau dgn dy...sedangkan aku betol2 bengang...kdg2 dy rasa dy fhm perasaan aku tp sbenanye x...kdg2 aku tertunggu2 msg dr dy...after dy bz 1 benda...then dy wat benda len gak...lepas tu bz agi...jd bila aku nak msg?huhu..aku taw la skrg dy byk kwn baru...bz dgn aktiviti silat dy...badminton...test n bla2....beriadah dgn kwn2 dy..g pantai..g air terjun..men snooker...tgk wyg...emm..

Stage 5: tolerant - time ni ksabaran kite mmg dah tahap maksimum...kite akan mule bertengkar setiap hari...ada je yg wat kite x puas hati ttg pasangan kite...dulu org tu special sgt bg diri kite but time stage ni org tu dah jadi mcm biasa je...masing2 jadi sensitive...

Stage 6: downhill - time ni x byk yg leh kite wat utk perbaiki hgbn kite...mmg dah klimaks cite...masing2 dah mcm tawar hati because benda2 yg kite wat kat antara satu sama len...menyakiti hati antara satu sama len...time ng perempuan akan slalu menages...hati terluke dgn perbuatan org tu...kalau dpt diselamatkan hgbn tu, Alhamdulillah...tp kalau x..emm..stage 7..stage terakhir...

Stage 7: break up...masing2 g mengikut haluan masing2...we back tu "stranger"...time ni...hati masih ad syg and maybe akan terasa kalau dpt taw gf/bf kite dah jumpe org baru..huhu...but nak watcamne...jodoh xde....redha je la...kite kena ingat..Allah SWT dah pastikan setiap org ada jodoh masing2...just kena terus mencari je..try to find the missing piece of our puzzle...bukan senang but its not impossible....

if you guys wanna watch the movie i've mentioned - "stranger again"..below tu video dy~

2 comments:

  1. tapi tak semua relationship ending dengan break up.istilah happily ever after tu masih lagi wujud.

    ReplyDelete
  2. yang tu pun betol gak..putri x deny la...hehe...and some of the stages putri mentioned x la smua org kena lalui but certai maybe la..^^..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...