CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 15, 2013

bedak arab?..ok ke? =)

Assalamualaikum (dosa x jwb)..=)

Topic aku pada hari sabtu yg indah ng ialah bedak arab...first of all aku x jual bedak arab ng k but aku plan nak beli for my own use..hehe...masalah aku skrg ialah byk sgt org yg jual ng sampai aku xtaw nak beli katne..harga pom berbeza2 gak..but the price is between RM 60 - RM 70...boleh tahan gak price dy kan?hehe...

Sebenanye dulu aku guna "Mistine BB cream"..kwn aku yg recommend dulu coz dy nak try business jual tu tp unfortunately hangat2 tahi ayam je..huhu...lama gak aku pakai bb cream tu...to tell you the truth ok gak cream tu..light and easy to use..so aku xde bad comments on it la..harga dy pom agak murah around RM30 - RM 40 gitu la...time tu kwn aku bg aku price RM 35 (harga kwn) hahaha...kalau bukan kwn ntah la..korang leh tgk pic kat bawah tu utk tgk bb cream yg aku maksudkan tu...eventhough dy ckp bb cream "KOREA" but dy dibuat kat "THAILAND" hahaha..cheap labour and material..hehe..org yg blaja business mesti fhm teori ng..hehe..


But honestly aku hanya bermakeup if aku period (open minded kit k) or bila aku kua skejab2 je..if g keje aku x pakai makeup pom...this includes bedak ok...coz kalau nak solat agak remeh kalau nak g cuci smua makeup2 kat muke ng..take time la..trust me coz aku pernah skali try pakai makeup then bw 1 makeup pouch contain eyeliner, lip gloss, bedak, blusher and pencuci makeup..beg ni aku bw everything aku nak g solat..i need to take 10 minutes utk bersih smua makeup aku..so aku dah serik time tu..that's why aku just biakan muke aku ng plain gitu je..

However, aku terdgr colleague aku borak ttg "Bedak Arab" ng..so aku agak intrigues with this...so aku google la and tanya dyorg bout..so below info yg aku dpt...

Kelebihan Bedak Arab :
  • halal dan boleh dibawa solat
  • harga yang berbaloi dan tahan lama (tahan 3 bulan)
  • 3in1 (powder+foundation+moisturizer)
  • tahan selama 8jam
  • bedak ni akan blend ke dalam kulit dalam masa 1min & memberi kecantikan semulajadi
  • sgt bagus bila berpeluh dia lg cantik , shining & glowing
  • bedak nie sgt wangi
  • bedak nie ikut darah
  • boleh cover kulit berminyak
  • melindungi jeragat & jerawat
  • pada yang berjerawat bedak nie jugak akan mengecutkan jerawat di muka
  • anda akan rasa muka semakin gebu dan lembut
  • uv protection

Yang aku paling suke tu dy boleh dibw solat...untuk muslimah mcm kite ng sbaik2nye kite cari yg halal and boleh dibw solat..nak cantik2 jugak tp solat jgn ditinggalkan...jgn la kite gune alasan kite malas nak cuci makeup kat muke ng that's why kite xnak solat and qadakan kat umah...hurm..x elok guys..So, if ada yg kat luar tu masih ag tercari2 bedak yg sesuai nak dipakai and halal leh la try bedak arab ng..aku baca ramai gak yg puji bedak ng bgus and etc...mmg dahsyat2 la komen dyorg...InsyALLAH bgus bedak ng...aku nak bg komen dahsyat2 xdpt la coz aku belum try ag..bwh ng some of the reasons why you need to try it by one of the seller..hehe..saje je aku nak share..mana taw ada yg berminat..hahaha..sharing is caring kan? =)

ada beza x?hehehe..ng aku ambik dr uncle google k..sorry kpd owner pic ng..

8 SEBAB MENGAPA ANDA PERLU MEMILIKI BEDAK ARAB INI 

1. Kesan pencerahan semulajadi
tidak menghitam & tidak menggelapkan kulit anda beserta UV protection

2. Halal & Suci.
Boleh dipakai untuk solat. Juga boleh bertahan hingga 8 Jam lamanya. Wow! Maknanya, anda tidak perlu memakainya banyak kali. 

3. Tidak BERMINYAK & Tidak MELEKAT 
Tidak berminyak dan tidak melekat pada tudung (Bedak ini akan meresap terus ke dalam wajah anda dengan cepat selepas dipakai)

4. Kelihatan lebih cantik jika berpeluh
 Percaya atau tidak, walaupun anda berpeluh, anda tetap akan kelihatan lebih cantik & berseri dengan bedak ini (kalau berpeluh hanya 'dap'kan tisu pada muka, tisu tidak akan melekat di muka). Senang bukan?

5. Mengikut warna/jenis darah
Selepas dipakai, ia akan mengikut warna darah anda. Bermakna, sesuai untuk semua kulit. Sesiapa pun sesuai untuk menggunakan bedak ini.

6. Span yang lembut, Mudah dipakai & tidak kepam
Disertakan bersama span yang lembut, mudah dipakai & tidak akan kepam apabila disimpan setelah dibasahkan. 

7. Penjimatan sehingga 30 peratus
Tidak perlu lagi membeli foundation, alas-bedak & moisturiser kerana ianya sudah digabungkan dalam satu produk istimewa, Bedak Arab Kokuryu (Super Summer Cake).

8. Compact & Mudah Dibawa.
Bekas bedak ini yang kecil dan compact membuatkan ianya mudah untuk dibawa kemana sahaja disamping dapat menjimatkan ruang handbag anda :)


So pada sape2 yg dah beli but xtaw camne nak dpt effect yg diharapkan..
Jawapan dy ialah you guys kena basahkan span yg diberikan kat korang time korang beli bedak tu..then sapukan kat muke korang...ada yg gtaw kena tunggu bedak tu kering kat muke y'all bru nampak effect gebu tu hehe..

Bawah ng ada few pictures of bedak arab utk reference korang...ng aku download dr pakcik google..it's not mine..=)..first2 aku keliru gak nape ada 2 jenis bedak arab (bekas kaler putih & bekas kaler merah)..after aku wat further research, rupe2nye yg bekas kaler putih tu utk 45g and yg merah tu utk yg 50g..hehe..ingat pe td..slalunye seller akan recommend kat pembeli mcm kat bwh ng;

1. kulit cerah = recommend pakai orange blush atau cherry pink atau olive white
2. kulit sawo matang atau kuning langsat = recommend pakai russet/piggy pink

But certain penjual cuma ada certain kaler je..so if you guys x sure nak beli kaler pe, rajin2 la tanye penjual tu ek..jgn diamkan diri je..hehe..kalau dyorg marah kat korang atau suddenly post status yg mengutuk pembeli yg byk tanye tp x gak beli brg, korang cari penjual len coz tu maksudnye dyorg x customer oriented..=)

Anyway...bwh ng ada few links yg jual Bedak Arab ng..so try la usha2 website atau fb dyorg k =)..










If aku dah try nanti aku share kat korang k..=)..kena tunggu hujung bulan baru aku dpt beli hehehe skrg pokai~~hahaha...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...